Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Mereka mengikuti saya

Friday, July 20, 2012

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan Kareem... :)

Alhamdulillah..bersyukur ke hadrat Allah kerana masih diberikan nafas sehingga ke Ramadhan kali ini..setiap hari memanjatkan doa supaya dipanjangkan umur kedua ibubapa, suami, anak, diri sendiri, ahli keluarga yg lain dan seluruh kaum muslimin & muslimat..setiap hari juga berdoa supaya diberikan iman yg mantap semoga tidak tersasar dr jlnNya.. 
 Semoga Ramadhan kali ini akan lebih baik dr sebelumya..mintak2 dpt tingkatkan ibadah..dpt bertarawih memandangkan Aqeef dh boleh dengar arahan supaya jgn kacau kalau mama & amp; abah solat..elok ja dia berdiri kat sejadah yg disediakan utk dia..org belum sujud dia dh sujud dulu..harap2 dia boleh sabar sampai mama & abah abih tarawih..syukur alhamdulillah sebab ofis nani adakan program tadarus Al-Quran sepanjang Ramadhan ni..dh siap reply e-mail ustaz dh..nak join..nani mengaku bkn bagus sgt dlm membaca Al-Quran..tp sampai bila nk tgu utk perbaiki..umur makin meningkat..anak makin membesar..harap2 nani dpt ajar Aqeef mengaji sendiri..mula2 terdetik juga dlm hati rasa rendah diri dan malu bila nk bertadarus..sbb takut org ckp pasal kita..tp rasanya tak salah untuk kita perbaiki diri..ustaz ckp mungkin org lain pun sama mcm kita..jadi kuatkan hati..Insyaallah..Allah akan bantu setiap perkara baik yg kita nak lakukan.. 
 Ramadhan kali ini mungkin tidak semeriah tahun2 sebelumnya kerana permergian Ayah mertua pd bulan Febuari dlm keadaan kami semua tidak bersedia..walaupun begitu kali redha dengan setiap ketentuan yg telah direncanakan oleh Sang Perencana..sampai ke hari ini langsung tiada persediaan utk raya dilakukan...tema baju raya pun tak ada lg..langsung tak fikir..sebabnya setiap kali ajukan soalan kpd en. suami dia akan diam dan terus jawab raya tahun ni mesti mcm tak raya..nani faham..dia masih dalam keadaan sedih..jd perbualan tu akan terbehenti disitu...tergantung..mungkin dh dekat nk raya baru cari baju2 yg dh ready made kot.. 
 Alamak..cam sedih pulak kan...tukar cerita lah..cerita yg lebih menceriakan..hurmm...mestilah bercerita pasal anakandaku yg tersayang adalah cerita yg paling mengasyikkan..hahaha..boleh gitu???...ok lah...Hari ni usianya 1 tahun 8 bulan 3 minggu & 4 ahri..itu adalah berdasarkan ticker di atas..hahaa..masakan mampu lg untukku mengira sehingga begitu detail...gunakan teknologi yang ada.. Pada usianya 1 tahun 8 bulan, sudah macam-macam perangai/peel yang dh nampak..pandai merajuk..huhu..yang ni tak tau la ikut perangai sapa..konfem la mama...banyak vocabulary yang dia dh boleh sebut..contohnya: 
 1)baju 
 2)seluar (war je bunyinye) 
3)sabun (bun) 
4)naik 
 5)turun (won) 
6)bangun (nyun) 
7)cepat (pat) 
8)makan (kan) 
9)minum 
10)giant (yayen) 
11)nashhhh (bila nmpak petronas) 1
2)yakkk (bila dia poo poo) 
13)tido 
14)muttt (bila cari selimut busuknya) 
15) wow tikkkk (bila nmpak lampu2 yg cantik 
16)kottt (takut) 
17)puuu (lampu) 
18) pashh (kipas..hahaha..lawak) 
19)pon (telepon) 
20) tok 
 21) wan (nmpak org pakai kopiah sumanya dia panggil wan) 
22) beshhhh (best) 
23) dap (sedap) 
24) ayokk (bila tv tetiba terpadam) 
 Ishhh..tak larat dh nk senaraikan..byk rupanya..dan yg paing best adalah.........dia pandai jawab bila kita tanya "ni anak sapa ni?" dia jawab dengan memek muka sekali "MUISHHHHH"..maksudnya muizzzz..hihihhi..bangga abahnya..Aqeef juga dh boleh cakap dua perkataan sekaligus..contohnya "nak kan" nak makan..."nak num" nak minum..."bang dish" abg hadif..apa yg nani perasan mulutnya jd semakin ringan sejak consume susu ILHAM..alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...