Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Mereka mengikuti saya

Friday, March 23, 2012

Dugaan & UjianMU

assalamualaikum.........

Lama sgt rasanya x update belog ni..bukan dh lupa..tp kekangan waktu yg memaksa keadaan berlaku seperti ini..(mula nk merepek)...apa yg nani nak kongsikan adalah beberapa berita sedih yg perlu dihadapi dengan tabah..nmpaknya tahun 2012 membuka tirai dengan berita yg perit untuk diterima..tetapi sebagai seorg muslim yg percaya akan qada&qadar ketentuan yg Maha Esa, kami redha atas segalanya...berat sungguh ujianMu Ya Allah..

22/2/2012
Tarikh ni akan kami ingat sampai bila2..pada tarikh ni lah bapa mertua nani telah meneriama panggilan Illahi untuk kembali menemui Pencipta yg mana telah dijanjikan bahawa setiap yg hidup pasti akan menemui mati...Abah mula sakit pada bulan DISEMBER 2011..9 hari abah terlantar dlm ICU..koma...lepas 9 hari baru abah sedar dan dipindahkan ke wad biasa..genap sebulan abah berkampung di wad..penyakit abah nmpaknya semakin pulih...dibenarkan pulang ke rumah..abah nmpak semakin sihat..kami sungguh seronok tgk perubahan abah yg lebih ceria dan semakin kuat..genap sebulan abah dirumah tetiba keadaan abah yg semakin pulih kembali sakit..terus bawa ke hospital & sekali lg terus dimasukkan ke ICU..tp kali ni sememangnya telah ditentukan dan dijanjikan Allah akan menjemput abah untuk pergi meninggalkan kami semua buat selamanya..tepat jam 7.07 ptg abah pergi meninggalkan segala urusan dunia..hati mana yg tidak luluh bila org yg kita sayang pergi buat selamanya..Aqeef belum sempat nk kenal tok wan dia..tp sudah tertulis dr azali lg mmg jln ceritanya begitu kita harus tabah menghadapi..semoga abah tenang di sana & diletakkan dikalangan org yg beriman..Al-Fatihah..

1/3/2012
Tarikh ni jugak xkan aku lupakan..tepat pukul 7.30pg..nani kena ragut..slalu dgr pasal ragut dlm brita atau baca dlm paper dh meremang bulu roma..bila diri sendiri yg menghadapi ujian mcm ni mmg mengalami trauma yg sgt teruk..takut nk duduk sorg2..tgk muka org lelaki yg xkenal suma ingat org tu jahat..bila org tgk kita rasa mcm org tu berniat jahat..nak hantar Aqeef g umah pengasuh sorg2 pun takut..kena g berdua ngn en. suami..dia kena temankan..dengar org jalan depan rumah dh rasa takut..Ya Allah..sampaikan kena mintak air penawar utk pulih semangat..sampai ke hari ni masih belum drive sendiri ke tempat keja..en.suami yg hantar..sbb kejadian tu berlaku bila nani sampai ofis..baru kaur dr keta..jalan dln lima tapak utk ke opis..dtg moto dr blakang..tarik beg..nani tergolek jatuh ke jalan tar..luka dilutut & tapak tangan..hanya hp yg selamat sbb hp xda dlm henbag..hp tgh pegang..manusia mmg sanggup buat apa sj utk dapatkan apa yg dia nak..semua tu menyusahkan bila semua dokumen nk kena buat baru..sampai kesudah kinci kreta & mykid aqeef xjumpa..peragut tu dh kena tangkap..suma dokumen & brg2 jumpa kecuali 2 benda tu saja yg xda..xtau la apa yg dia dh buat dgn mykid & kunci keta tu..semoga org yg bersalah akan mendapat hukuman yg setimpal..

11/2/2012
Pada tarikh ni Aqeef telah diserang cirit-birit...kesian sgt..sampai kena drip kat hospital serdang..mmg sgt kesia..aqeef yg kena drip mama yg nangis..xsampai hati tgk tangan yg kecik tu kena cucuk jarum suma..dia kena cirit-birit sampai seminggu..mcm2 org bg petua..minum air barli...barut dgn daun jarak..last skali nani bg dia air zamzam ngn kurma nabi tiap-tiap hari..baru nmpak dia ada tenaga skit..kalo x melepet je..nk ckp pun xlarat..yg dia tau air je..sepatah tu je ckp..bayangkan la..aqeef kan kurus kecil molek je..bila kena cirit-birit seminggu terus tinggal tulang ja..sampai timbul tulang belakang..setiap kali buka baju dia menitik air mata nani..sedih dgt tgk...Alhamdulillah,..Aqeef dh sihat sepenuhnya..mkn pun dh lalu..

18/2/2012
En.suami pulak demam + cirit-birit..elok aqeef dh sembuh beralih tangan la pulak..pergi ke abahnya..5hari jugak abah dia kena cirit-birit..monyok sma mcm aqeef dulu..huhu..sian tgk..mkn xlalu...

22/3/2012
Nani pulak yg kena cirit-birit..dekat opis kuar masuk toilet dr pg sampai ke ptg = 20kali..lembik rasa..harini terus mc..ni pun xlarat nk berulang masuk toilet..baru dpt rasa cmna aqeef rasa ari tu..mmg lemah sgt badan..mkn xlalu..mmg xda selera langsung..harap2 xlama la cirit-birit ni..Ya Allah sembuhkanlah penyakitku ini..Amin..

Aku redha dengan ujianMu Ya Allah..semoga segala ujian & dugaan yg Kau berikan kepada hambaMu yg lemah ini akan menguatkan lg Keimanan & Ketaqwaanku padaMu..semoga apa yg berlaku ini ada hikmah disebaliknya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...