Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Mereka mengikuti saya

Saturday, June 18, 2011

Sekinchan Ikan Bakar....

Ni nk cite hal minggu lepas..last week..mak, abah ngn adik nani dtg KL..jd nani amek la kesempatan bwk mereka mkn2..pilih punya pilih kami pilih sekinchan ikan bakar..nani g yg kat Setiawangsa...dh lama teringin nk try..baru berpeluang minggu lepas..

Sebenarnya mmg dh niat..dpt gaji pertama kat tempat keja baru ni nk belanja 1 family..agar lebih diberkati..cuma seorg je xde..adik nani yg kuat merajuk..haahah..jantan tp kuat sungguh merajuk..xpa la..x dak rezeki mu..lain gaji aku belanja naaa...sedap la ikan bakar dia..boleh layan..mlm tu ikan2 abah nani yg pilih..siakap, kerapu, jenahak, sotong...mmg licin la..puas hati tgk depa berselera makan..nasi tambah 4 kali mintak..huhu..air pun tambah jugak..bukan selalu kan belanja cm ni..apa salahnya rezeki yg kita dpt kongsi dgn org tersayang..kira2 celebrate birthday mak+hari ibu+bari bapa..boleh cmtu?..kira ok la..

harga nya pun berpatutan..xde la mahal sgt..kira berbaloi la mkn 10 org..lunch ayam kampung lg mahal...18 org rm450...fuh...berpoloh den..ni xda la sampai cmtu...lenkali kalo rasa nk mkn ikan bakar boleh la g sini lg..sayurnya pun dimasak ngn cara bakar juga...bes bes bes...




sungguh xsabar rasa nk makan..


berselera sungguh depa makan..


puas ati tgk bersih cenggini..


selepas kejadian..

Aqeef pun sama naik mkn ikan bakar..kalo xbagi nangis..dia mkn berselera sungguh..ratah ikan..siakap suka, kerapu suka, jenahak pun suka..mana ada benda dia tolak..huhuhu..

doakan rezeki bertambah, boleh la belanja makan lg...


Friday, June 17, 2011

Makan Free

Ari ni ari Jumaat..jd makan free..menu hari ni..
  • nasi tomato
  • daging kurma + kentang
  • ayam masak merah
  • acar timun
  • buah tembikai
  • air mangga..
Alhamdulillah...kenyang..moga murah rezeki bos...


cakap psal mkn free tetiba Aqeef plak nk inteprem..heheeh..Aqeef mmg suka inteprem..

Wednesday, June 15, 2011

Kerja Baru...

Fuuuhhhhh...dh lama xupdate...ssh la skang..biziiiiiii...balik umah xmampu nk bukak laptop dh..ari cuti berjalan je kejenye...huhuhu...byk benda nk share..tp dh xingat dh...haha...bleh cmtu?...kat opis mmg xsempat la..nk buka blog jgn harap..keje berlambak..kejap je rasa masa berlalu..tgk2 jam dh lunch..ecece..konon2 bizi wat keje la tu...slalu kol 6.30 baru kuar opis..tp xde la rasa tension..rasa ok je..kalo kat opis lama rasa xsabar2 nk balik..alhamdulillah..keje baru ni rasa ok..

Ni nk kisahkan hal keje baru..rasa syukur sgt2..sebab yg pertama...pagi2 sempat dulu main ngn Aqeef sblum g keje..gelak2..owh..sungguh teruja pg2 sebelum g keje boleh golek2 ngn dia dulu..Alhamdulilah...yang ke2...sempat buat air setiap pg untuk en.suami...huhu..kalo dulu mmg ngaku xpernah buat..kelam kabut..skang ni siap buatkan air untuk dia..syukur Alhamdulillah..yg ke3..boleh keluar rumah bersama2 en.suami..dh lama impikan keadaan mcm ni..keluar g keje sama2..kalo dulu nani dh kuar en.suami masih lena diulit mimpi xpun dia tgh mandi..tp skang boleh kuar sama2..alhamdulillah..nmpaknya doaku dimakbulkan yg Maha Esa..syukur...yg ke4...yg ni paling ketara...minyak kete saveeee sgt..kalo dulu 5hari minyak 1tank penuh..ari sabtu nk jln2 kena isi lain..sbb dh blink2..sekarang...sampai en.suami tanya..ni g keje ke x ni?..huhu..minyak hanya guna setakuk setengah je...ari sabtu ahad xpayah isi..Alhamdulillah..syukur sgt2 dgn nikmat Allah..yg ke5..tempat keje baru ni setiap hari Jumaat mkn free..ditanggung oleh ofis...jimat2..rehat pun 2jam..hari2 lain pun ada je org yg baik ati nk belanja mkn..tiap2 petang ada je org yg beli goreng pisang la, cucur udang la..jamu 1 opis...aduh..mmg kena kawal nafsu mkn kat sini..kalo x mmg mcm belon la lps ni..en.suami dh sound..dia ckp mkn setakat nk rasa sudah la..jgn melantak sampai kenyang..muahahahaha...padan muka...yg ke6..setiap ari khamis, lepas ofis hour ada kelas aerobic...bes..xpyh nk buang duit nk attend kelas aerobic..opis tanggung..g je la..

Yang tu je ingat buat masa ni...

p/s: Alhamdulillah dgn nikmat dari Nya...

Friday, June 3, 2011

Aqeef...

just nk upload gambar2 Aqeef..baru ada peluang skit..rehat lama skit kan..ari jumaat..jap lg sambung induction program..besa la..baru masuk keja..kena la attend induction..


merenung masa hadapan...




bergalak dlm keta...


hahaha..padan muka dia...



tolong...



lepas gerammmm...




aqeef suka wat lawak..




ni aqeef ke gegirl..



budak demam..sian..



time to sepahkan majalah2 mama..yeayyy..



apa yg seronok sgt tu?...



ssh betol nk amek gambar gigi dia..



mmg dia suka kalo mama pakai baju ni..ada benda nk mkn..




suka tarik sampai jd cenggini..



pastu dia sendiri gelak..



sakit perot dok ngn aqeef ni..suka wat lawak..huhu..



haiii..saye aqeef..




rehat sambil tgk tv..

adeessss..penat dh upload..lenkali rajin upload lg ye..byk lg gambar..

Thursday, June 2, 2011

Dh 7 bulan...

Pejam celik pejam celik kejap je rasa..Aqeef dh 7 bulan 1 minggu..alhamdulillah..syukur sgt ngn kurniaan Nya..dialah penghibur..ada je telatah dia yg buat kami laki bini gelak..walau pun penat dengan kelasakannya..aduh..mmg lasak..skang ni dia dok blaja nk duduk sendiri..kalo kita yg dudukkan mmg dh boleh..ni dia nk duduk sendiri bila tengah mengengsot..dh boleh berdiri sendiri tanpa bantuan org tp dengan bantuan meja atau sofa..huhu..risau mama..takut awak tergolek je..gg still 2 batang kat bawah..kalau xdpt apa yg dia nk dia lepas geram dgn gigit pipi kita xpun tarik idung kita..kuat makan bubur..ish..xkisah la apa pun..suma dia balun..pisang..cokodok pun dia mkn..huhu..pantang nmpak org mkn mesti nk..kalo xdpt nangis..biskut tok wan dia pun dia mkn..huhu..lg 1..mak timah (BS aqeef) repot yg aqeef ni suka buli..buli kakak yg 4 taun tu..kalo dia mkn aqeef tarik pinggan dia..kalo dia tengah nyusu aqeef tarik botol dia panjat atas badan dia..aduh..kecik2 dh pandai buli ni..mak timah ckp lg, dia try mandikan aqeef dlm besen mandi tu kan..hahaha..dia nangis...hahahaahhahaha..penakoot...dia kan xpenah mandi dlm tu...tp hari first je..esok tu dh xtakut dh..siap main dlm tu lg..elok je duduk..main buih sabun..

satakat ni itu je yg ingat..

p/s:jarang hupdate bizi la katakan..huhu.



budak suka nangis bila bangun tido..


tangan barney pun dia nk geget...


hobi bila kebosanan..


hahahaha...lawak topi aqeef...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...