Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Mereka mengikuti saya

Thursday, July 26, 2012

Baju Kurung Mengysu...

Salam Semua..Hari ni hari ke-6 kita semua menjalani ibadah puasa..sekejap sangat rasanya sudah hampir seminggu..syukur alahamdulillah diberikan kesihatan yang baik untuk menjalani dengan sempurna (Insayaallah)..paling berpuas hati kerana sampai semalam belum ada lg lauk bazar Ramadhan..berjaya untuk masak sendiri juadah untuk berbuka..walaupun simple tapi tetap rasa puas..apalagi  kalau masakan dipuji sang suami..wahh..nasi ayam dapat pujian tau..

eh..dh lari tajuk ni..nak bercerita pasal baju kurung menyusu..ok nani nak kongsi kat mana nak dapatkan baju kurung menyusu yang super doopeeer cantikkk...kain yang sangat selesa..lepas ni boleh menyusu di mana sahaja..amat mudah sekali..silalah like page ini..kat sana nanti boleh tengok album2 baju menyusu yang ada..yang pastinya kena cepat..sbb bajunya seperti pisang oreng panasss..baru je upload dh ada yg booking..jd kena cepat lah ye..bukan sahaja baju kurung menyusu tp baju kurung biasa pun ada...semuanya cantik-cantik belaka..nani dh beli tau..mmg puas hati..

kepada sesiapa yang masih lg tercari2 kat mana nk cari baju kurung menyusu cepat serbu Beautyzara Collection..like page nya dan anda akan mendapat update setiap hari..raya dh nak dekat ni..boleh la beraya dgn baju kurung menyusu yg dabomb..yeaaa...kat bawah contoh bajunya..cantik kan..dengan design kain yg terkini..mmg menarik..jgn ckp ibu menyusu xboleh bergaya..

Friday, July 20, 2012

Sambut Puasa..

InsyaAllah..malam ni lepas Isyak akan bertolak balik ke kampung..balik kulim dulu..hurmm..agak2 ramai tak yg akan menggunakan lebuh raya utara selatan malam ni?..mcm dh terbayang2 dh jem kat jln nnt..harap2 tak la teruk sgt..semoga perjalanan kami sekeluarga lancar dan selamat sampai ke kampung..InsyaAllah..Hari sabtu akan berbuka di kampung nani di baling & hari ahad berbuka di rumah mertua dia Kulim..

Hari ni terbeli lipsetik L'OREAL la pulop..harap2 en.suami tak perasan..silap2 diri sendiri yg bagitau..lepas tu terbeli baju utk Aqeef jugak..aduh...mana nk sorok ni?..kejap lg lepas office hour nak pegi amek tudung pearl haya yg dh di booking..alamak..terbooking pulop..ampun dan maaf dipinta ya en. suami..isterimu sudah jatuh hati pada Pearl Haya..dah tak mau NAJJAH dh..bosan dh pakai NAJJAH..kawan2 jom kita beli Pearl Haya..sgt selesa dan sgt kemas + cantik...mari kawan2 like Page Sarah de' Collection..byk Pearl Haya cantik2..iklan tak berbayar ye..

Nanti nani update pasal baju kurung menyusu yg sgt2 ohsemm..nanti nani bgtau ye mana nak dpt yg sgt2 berbaloi untuk dimiliki...

ok..bubbye..(mood: sgt berhoore2 dgn ketiadaan bos org2 besar kt opis...tu la sapa suruh tak bawak saya skali pegi hoore2)

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan Kareem... :)

Alhamdulillah..bersyukur ke hadrat Allah kerana masih diberikan nafas sehingga ke Ramadhan kali ini..setiap hari memanjatkan doa supaya dipanjangkan umur kedua ibubapa, suami, anak, diri sendiri, ahli keluarga yg lain dan seluruh kaum muslimin & muslimat..setiap hari juga berdoa supaya diberikan iman yg mantap semoga tidak tersasar dr jlnNya.. 
 Semoga Ramadhan kali ini akan lebih baik dr sebelumya..mintak2 dpt tingkatkan ibadah..dpt bertarawih memandangkan Aqeef dh boleh dengar arahan supaya jgn kacau kalau mama & amp; abah solat..elok ja dia berdiri kat sejadah yg disediakan utk dia..org belum sujud dia dh sujud dulu..harap2 dia boleh sabar sampai mama & abah abih tarawih..syukur alhamdulillah sebab ofis nani adakan program tadarus Al-Quran sepanjang Ramadhan ni..dh siap reply e-mail ustaz dh..nak join..nani mengaku bkn bagus sgt dlm membaca Al-Quran..tp sampai bila nk tgu utk perbaiki..umur makin meningkat..anak makin membesar..harap2 nani dpt ajar Aqeef mengaji sendiri..mula2 terdetik juga dlm hati rasa rendah diri dan malu bila nk bertadarus..sbb takut org ckp pasal kita..tp rasanya tak salah untuk kita perbaiki diri..ustaz ckp mungkin org lain pun sama mcm kita..jadi kuatkan hati..Insyaallah..Allah akan bantu setiap perkara baik yg kita nak lakukan.. 
 Ramadhan kali ini mungkin tidak semeriah tahun2 sebelumnya kerana permergian Ayah mertua pd bulan Febuari dlm keadaan kami semua tidak bersedia..walaupun begitu kali redha dengan setiap ketentuan yg telah direncanakan oleh Sang Perencana..sampai ke hari ini langsung tiada persediaan utk raya dilakukan...tema baju raya pun tak ada lg..langsung tak fikir..sebabnya setiap kali ajukan soalan kpd en. suami dia akan diam dan terus jawab raya tahun ni mesti mcm tak raya..nani faham..dia masih dalam keadaan sedih..jd perbualan tu akan terbehenti disitu...tergantung..mungkin dh dekat nk raya baru cari baju2 yg dh ready made kot.. 
 Alamak..cam sedih pulak kan...tukar cerita lah..cerita yg lebih menceriakan..hurmm...mestilah bercerita pasal anakandaku yg tersayang adalah cerita yg paling mengasyikkan..hahaha..boleh gitu???...ok lah...Hari ni usianya 1 tahun 8 bulan 3 minggu & 4 ahri..itu adalah berdasarkan ticker di atas..hahaa..masakan mampu lg untukku mengira sehingga begitu detail...gunakan teknologi yang ada.. Pada usianya 1 tahun 8 bulan, sudah macam-macam perangai/peel yang dh nampak..pandai merajuk..huhu..yang ni tak tau la ikut perangai sapa..konfem la mama...banyak vocabulary yang dia dh boleh sebut..contohnya: 
 1)baju 
 2)seluar (war je bunyinye) 
3)sabun (bun) 
4)naik 
 5)turun (won) 
6)bangun (nyun) 
7)cepat (pat) 
8)makan (kan) 
9)minum 
10)giant (yayen) 
11)nashhhh (bila nmpak petronas) 1
2)yakkk (bila dia poo poo) 
13)tido 
14)muttt (bila cari selimut busuknya) 
15) wow tikkkk (bila nmpak lampu2 yg cantik 
16)kottt (takut) 
17)puuu (lampu) 
18) pashh (kipas..hahaha..lawak) 
19)pon (telepon) 
20) tok 
 21) wan (nmpak org pakai kopiah sumanya dia panggil wan) 
22) beshhhh (best) 
23) dap (sedap) 
24) ayokk (bila tv tetiba terpadam) 
 Ishhh..tak larat dh nk senaraikan..byk rupanya..dan yg paing best adalah.........dia pandai jawab bila kita tanya "ni anak sapa ni?" dia jawab dengan memek muka sekali "MUISHHHHH"..maksudnya muizzzz..hihihhi..bangga abahnya..Aqeef juga dh boleh cakap dua perkataan sekaligus..contohnya "nak kan" nak makan..."nak num" nak minum..."bang dish" abg hadif..apa yg nani perasan mulutnya jd semakin ringan sejak consume susu ILHAM..alhamdulillah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...